مقالات قهوه

معرفی و کاربرد لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز

20222002 معرفی و کاربرد لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز

تصور بیشتر افراد از تهیه کردن قهوه خوشمزه خرید یک دستگاه اسپرسو ساز است. در واقع با خرید دستگاه به تنهایی شما نمی توانید یک قهوه بی نظیر درست کنید و خرید لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسو ساز از ضروریات کار است. دستگاه های قهوه ساز حرفه ای به تجهیزات چندانی برای درست کردن قهوه نیاز ندارند. اما دستگاه اسپرسوساز خانگی با لوازم جانبی متنوعی از قبیل مت تمپر، ناک باکس، تمپر، پیچر، پرتافیلتر، شابلون های طرح دار و ناک باکس کمک می کند تا کاربر بهترین و خوش طعم ترین قهوه را درست کند.

معرفی لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز

1060420 596 معرفی و کاربرد لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز
                                                 لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسو ساز

لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز از اصول اصلی تهیه قهوه با کیفیت و خوشمزه به حساب می آیند. در تمام جهان مصرف قهوه از محبوبیت بالایی برخوردار است. این نوشیدنی گرم چه در خانه و چه در کافه با روش های مختلفی سرو می شود اما داشتن لوازم جانبی کمک می کند تا در خانه بهترین قهوه مشابه قهوه های کافه آماده و سرو شود. داشتن این لوازم به شما اجازه می دهند به یک ترکیب فوق العاده و ایده آل برسید. هر برندی از قهوه ساز یک سری لوازم جانبی اختصاصی دارد. اما به طور کلی داشتن یکی سری لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز برای بیشتر دستگاه ها الزامی است.

خرید لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز

لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسو ساز از تنوع بالایی در بازار برخوردار هستند. اگر کیفیت و طعم و مزه قهوه برای شما مهم است باید حتما در خرید این لوازم دقت کنید. فروشگاه های معتبر بهترین لوازم را در نهایت کیفیت عرضه می کنند.

خرید لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز نقش شایانی در کیفیت قهوه دم کرده دارد اگر تمام لوازم لازم را خریداری کنید و با فوت و فن های درست کردن قهوه و استفاده درست از لوازم آشنا شوید به مرور زمان می توانید از دستگاه اسپرسوساز خود لذت ببرید و بهترین قهوه را نوش جان کنید. طبیعتا دستگاه ها و لوازم جانبی که کیفیت پایینی دارند انتظارات مصرف کننده را به خوبی جوابگو نیستند و فرد در حین درست کردن قهوه با مشکلات متعددی مواجه می شود.

انواع لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسو ساز

لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز

لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز

                                           

 

همانطور که گفته شد تمام قهوه سازها بخصوص قهوه سازهای اسپرسو یک سری لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز ضروری دارند. وجود آنها برای کار با این دستگاه ها الزامی است. این لوازم عبارتند از مت تمپر، ناک باکس، تمپر، پرتافیلتر، پیچر، شابلون‌های طرح‌دار، فیلتر قهوه و پاک اسکرین است.

مت تمپر

در کنار لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز، تمپر مت قرار می گیرد. این قطعه از جنس سیلیکون است. از پد سیلیکونی مت تمپر برای قرارگیری تمپر، پرتا فیلتر و بعضا لولر استفاده می شود. این قطعه نقش حفاظتی دارد و زمانی که فرد کار تمپ کردن قهوه را انجام می دهد از خراب شدن پرتافیلتر و تمپر جلوگیری می کند.

ناک باکس

ناک باکس جزو لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز می باشد که برای دفع تفاله قهوه طراحی شده است. شکل ظاهری این قطعه شبیه به سطل است که یک میله مقاوم در وسط آن قرار دارد. زمانی که فیلتر از پسماند پر شود باید آن را به میله مقاوم وسط ناک باکس بکوبید تا پسماند تخلیه شود. جنس ناک باکس بسیار مقاوم است و معمولا از جنس پلاستیک یا استیل ضد زنگ است. در بیشتر موارد میله ناک باکس را از لاستیک می سازند تا مقاومت بالایی در برابر ضربات متعددی که به آن وارد می شود را داشته باشد.

تمپر

خرید لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز

خرید لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز

                                                              

برای درست کردن یک قهوه با کیفیت و خوش طعم نباید از نقش تمپر به عنوان یکی از لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز غافل شد. تمپر قهوه یک ابزار کوچک است که در دست جا می شود و طراحی چندان پیچیده ای ندارد. استفاده از این قطعه بسیار راحت است. در تمپر شما دانه های آسیاب شده قهوه را کمپرس می کنید. زمانی که دانه های آسیاب شده قهوه داخل پرتافیلتر ریخته شود باید توسط تمپر کاملا فشرده سازی شود و بعد داخل دستگاه قرار داده شود. هر دفعه که فرد بخواهد قهوه درست کند باید پرتافیلتر را پر از قهوه کند و با تمپر آن را فشرده سازی کند و بعد داخل دستگاه قرار دهد.

پرتافیلتر/ لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز

پرتافیلتر وسیله ای است که باید همیشه کنار لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز وجود داشته باشد. دانه های قهوه آسیاب شده داخل پرتافیلتر ریخته می شود. بعد پرتافیلتر در جای خود قرار می گیرد و فشار شدید آب توسط دستگاه روی آن ریخته می شود تا عصاره قهوه به همراه کرم از آن خارج شود. پرتافیلتر دارای دسته و دریچه است تا مصرف کننده بتواند با حالت چرخاندن، آن را روی دستگاه ببندد.

پیچر

یکی دیگر از لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسو ساز پیچر قهوه است که شکلی شبیه به پارچ دارد. برای طراحی لته آرت روی قهوه از این وسیله استفاده می شود.

پیچرها برای تولید فوم شیر استفاده می شوند. معمولا پیچر هایی که جنس استیل هستند با کیفیت بهتری می توانند فوم شیر تولید کنند و دمای شیر حین بخار دادن ثابت می ماند. پیچر مناسب باید تعادل و قابلیت کنترل دمای مناسب را داشته باشد. پیچرها در نمونه های دسته دار و بدون دسته طراحی شده اند که مدل های بدون دسته بهتر است روکش دار باشند تا در حین استفاده دست افراد نسوزد.

شابلون های طرح دار

شابلون های طرح دار در دسته لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز قرار دارند. استفاده از آن ها صرفا جهت تزیین قهوه است. این شابلون ها در طرح ها و اشکال هندسی زیادی وجود دارند. شما به راحتی می توانید از آن ها برای تزیین قهوه خود استفاده کنید.

فیلتر قهوه

برای جلوگیری از سرازیر شدن پودر قهوه و دانه های ریز قهوه به داخل فنجان از فیلتر قهوه استفاده می شود. این قطعه کمک میکند تا فقط مایع غلیظ قهوه استخراج شود. فیلترها انواع مستقیمی دارند و باید با توجه به نوع دستگاه انتخاب شوند. فیلتر مناسب روی چیزهای که بیرون فیلتر می ماند تاثیر زیادی دارد.

لولر/ لوازم جانبی قهوه و دستگاه اسپرسوساز

برای تهیه اسپرسو به لولر یا تمپر گردون احتیاج دارید. این وسیله ساده و کوچک در خانواده تمپر قرار دارد و کار آن تبدیل قهوه آسیاب شده در درون پرتافیلتر به قرص قهوه است.

پاک اسکرین

استفاده از پاک اسکرین برای افرادی که علاقمند به تهیه قهوه هستند بسیار کاربردی است. در واقع با استفاده از این قطعه ارزان و موثر می توان توزیع یکنواخت آب در میان تفاله های خشک قهوه را انجام داد. پاک اسکرین باعث چنلینگ آب می شود. داشتن این وسیله اختیاری است اما به طرز شگفت انگیزی روی کیفیت قهوه تاثیر می گذارد. ضخامت این محصول متفاوت است و بایستی بر اساس دوز آسیاب شده قهوه انتخاب شود. مثلا برای دوز آسیاب شده قهوه بزرگتر و بسیار ریز بهتر است پاک 1 میلی متری انتخاب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *